Frank Márton: A ​világ peremén [Értékelés]

Volt egy elképzelésem erről a könyvről olvasás előtt. Az elején még úgy gondoltam, be is jön, aztán olyan fordulatokat olvastam sorban, hogy csak ámultam rajta. Ha itt lenne a folytatás, már az is késő lenne. :))


Kiadó: Ciceró
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 320
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9789634320609
Megjelenés időpontja: 2017. október 26.



Fülszöveg:

Szeptember 8-án egy rejtélyes tesztet íratnak a diákokkal szerte a világon. Másnap tizenhárom fiú (köztük a francia Gerard Montes) eltűnik. Gerard és sorstársai egy üres pusztán, végtelen erdők peremvidékén térnek magukhoz. Kik rabolták el őket, és miért? Vajon képesek lesznek-e legyőzni a hazatérésük útjába álló akadályokat: a közelgő telet, a vadállatokat és a titokzatos hatalmakat, amelyek a háttérből a szálakat mozgatják? Vajon túlélheti-e Gerard és Helen szerelme, hogy ilyen távol kerültek egymástól? S a fő kérdés: a tizenhárom, teljesen különböző egyéniségű és nemzetiségű fiú megtalálja-e a közös nyelvet egymással, és össze tud-e fogni egy közös cél érdekében?

A Páratlanok˗trilógia első kötete filmszerűen pergő történet, teli meghökkentő fordulatokkal és őszinte érzelmekkel.



Véleményem:


2018. február 23., 19:03 → 2018. március 6., 21:47
Ciceró, Budapest, 2017
320 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789634320609


"Ahhoz, hogy valaki rendkívülit alkothasson, rendkívüli helyzetek kellenek."


Amint megláttam a borítót, azonnal beleszerettem. Hát, nem fantasztikus? Meglestem a könyv adatlapját és már tettem is fel a kívánságlistámra.  Alig vártam, hogy élőben is megnézhessem. Amikor kézbe vettem, csak csodáltam és nézegettem az apró részleteket is. A kiadó borítói mindig telitalálatok nálam. 

"Szeptember 8-a olyan volt, akár egy nemzetközi ünnepnap. A világ minden táján minden tizenhárom éves diák ünneplőbe öltözött, és izgatottan indult el az iskolába, abban a tudatban, hogy a Teszt megírása az egész jövőjére hatással lesz."


Gerard Montes egy átlagos gyermek életét éli családjával. Iskolába jár, ahová folyton késve indul. Hiányolja a testvérét, aki már bentlakásos iskolába jár és ott lóg a nyakában egy titokzatos gyűrű, ami nagy jelentőséggel bír számára.

Aztán ő is kitölti azt a bizonyos Tesztet, ami mindent megváltoztat. Kizárólag a 13 évesek tölthetik ki és mindenki ugyanakkor, ugyanazon a szeptember 8-i napon. A teszt kiterjed az egész világra. Senki sem tudja mi a célja, mi lesz benne és miért pont a 13 évesek lettek kiválasztva a kitöltésére. Mindenki izgatottan várja a nagy napot. Bár nem tudják, miért, de egyben biztosak, nagy hatással lehet a jövőre.

Másnap reggel Gerard mit sem sejtve indul iskolába, aztán egyszer csak felfordul körülötte a világ. Egy idegen helyen tér magához, 12 másik fiúval együtt. Amerre ellátnak, mindenütt fák és 1 titokzatos láda.


Minden gyerek más nemzetiségű, ami igencsak megbonyolítja a kommunikációt. Egyszerűen nem értik egymás szavait, eleinte pánik és hangzavar uralkodik el. Egyikük sem tudja, miért került oda és hogyan. Ezek a fiúk azonban elképesztő alkalmazkodó képességről tesznek tanúbizonyságot. Veszélyesebbnél veszélyesebb helyzetekbe kerülnek, megtanulják ellátni magukat, vadásznak, biztos menedéket építenek és kifejlesztenek egy közös nyelvet. Azonban, közeleg a dermesztő tél, ami az életüket követelheti.


"Pedig egy hónappal ezelőtt még egyszerű gyerekek voltak. Azokban az időkben az éhhalál sarkukban loholó, láthatatlan alakja lerázhatatlannak tűnt. Az erdőben – vagy legalábbis az általuk felfedezett körzetben – fellelhető ehető növények mind elfogytak, és nem maradt számukra más élelem, csak a magas fákra fészkelő madarak tojásai, a villámgyorsan cikázó halak és az erdő sötétjében mozgó, elejthető vadak. Az élet választás elé állította őket: küzdenek vagy meghalnak."



Itt azt gondolná az olvasó, hogy erről szól a teljes történet, pedig korántsem. A borítón lévő farkas már esetleg megmozgathat valamit az ember tudatában, de az, amit Frank Márton kihozott ebből, valami teljesen új. Hogy pontosan mire gondolok, kiderül, ha elolvassátok a regényt. ;)Imádtam ezeket a részeket. Megszerettem a szereplőket, ezt a világot. Forsan a szívem csücske lett. 

Ezek után pedig ismét egy új helyzetben találjuk magunkat a szereplőinkkel. Bevallom kissé hiányzott az eddigi élethelyzet és vártam, hogy visszatérjünk oda. Ettől függetlenül izgalmakban továbbra sem volt hiány, hőseinknek továbbra is észnél kell lenniük és minden furfangra szükségük van. Végre válaszokat is kapunk a miértekkel kapcsolatban, ha nem is mindenre.



Itt viszont még mindig nincs vége a fordulatoknak, tovább utazunk a fiúkkal az újabb kalandok felé. Megeshet, hogy éles váltásnak tűnnek az új helyszínek egymáshoz képest, de én éppen ezért szerettem, mert folyamatosan meglepett a szerző.


"Lassan lehajolt. A víz tükrében szembenézett önmagával. Arca már nem a szelíd, gyenge fiúé volt. Kócos, fekete haja majdhogynem a válláig ért, ezüstszürke szemei fáradtan bámultak vissza rá."


G
erard a kulcsfigurája a történetnek, róla tudunk meg a legtöbbet. Az erdőben töltött idő alatt megismerhetjük a múltját is, különösen a gyűrű történetét. Gyorsan feltalálja magát minden helyzetben, jók az ösztönei és helyén van a szíve. Hamar megkedveltem őt és hűséges barátját is.

A többiek is szépen ki lettek dolgozva. Minden fiú más nemzetiség, más gondolkodásmód, más vérmérséklet és másban kiemelkedő. Akad köztük kedvelhető és kevésbé szerethető karakter is.




Maga a történet nagyon érdekes, bármelyik helyszínről is van szó. Egy percig sem unatkoztam az olvasás alatt. Az írónak sikerült mindig valami újat belecsempésznie a cselekménybe, ezáltal vált egyedivé. Rettentő kíváncsi vagyok, milyen meglepetéseket tartogat még a szerző a tarsolyában. Biztos vagyok benne, hogy a folytatásban sem lesz hiány izgalomban, csavarokban és egyediségben.

Kapunk egy kis szerelmi szálat is, de pont annyit, amennyit elbír ez a történet és nem utolsó sorban a célközönség. Egyáltalán nem az én korosztályom lett megcélozva, még is be tudott szippantani a cselekmény. 

"– Az igazság az, hogy akinek van hite, az sosincs egyedül."

Nagyszerű gondolatok is megfordulnak a kötetben, némelyik igencsak elgondolkodtató is.


"Ahhoz, hogy a legjobbak lehessetek, feszegetni kell a határokat. Csak így érhettek fel a csúcsra."


Összességében, nagyon tetszett, szerettem elmerülni ebben a világban és nagyon szeretném mielőbb folytatni ezeknek a különleges fiúknak a történetét. Remek kezdő kötet, bízom benne, hogy a folytatás is ugyanilyen lebilincselő lesz, mint A világ peremén.


Köszönöm az élményt és recenziós példányt a szerzőnek és a Ciceró könyvstúdiónak!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.