Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten

Nagyon tartottam ettől a könyvtől. A történelmi regényeket nem szoktam megkedvelni. Nagyon kevés kivétel van és nagy örömömre, ez a könyv a kivételek sorát gyarapítja. :) 




Fülszöveg:

Budapest, ​​1896.
A város a millenniumi ünnepségek lázában ég. A békebeli Monarchia minden zugából tízezerszám tódulnak az emberek, hogy megcsodálják az ezeréves Magyarország egybehordott kincseit. Köztük van a Marosvásárhelyről érkezett, 16 éves Hangay Emma kisasszony is, akinek a rendezvények második napján nyoma vész.
Négy évvel később titokzatos távirat érkezik az azóta is gyászoló, idős édesapa, Hangay Árpád címére: a különös üzenetet Emma, a rég halottnak hitt lány küldte! Az ekkor 17 éves Mili kisasszony, Emma húga azonnal a fővárosba utazik, hogy nővére keresésére induljon.
A talpraesett, éles eszű lány nem sejti, hogy midőn felszáll a vonatra, rémálmokhoz hasonló kalandok sora veszi kezdetét, melyek kibogozásában egyetlen támasza a jó hírű, ám igen zord természetű mesterdetektív, Ambrózy Richárd báró lesz.
„A szereplők olyan elevenek, szinte lelépnek a lapokról. Elég néhány szó, és megtörténik a csoda: máris a múlt század fordulójának lüktető világvárosában találod magad, különös, borzongató kalandok kellős közepén. Szívből ajánlom egyhangú hétköznapokra és pihentető hétvégékre!” – Katona Ildikó, hivatásos könyvrajongó
Eredeti megjelenés éve: 2014

Véleményem:


Beszerzés ideje: 2016. január 22.
2016. február 11., 21:53 - 2016. február 16. 00:35
 Könyvmolyképző, Szeged, 2015
334 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789633734407
>

Ami először megfogott a könyvben, az a hangulata és a nyelvezete. Megmondom őszintén, általában a közvetlenebb stílusú könyvek szoktak tetszeni, amikkel gyorsan lehet haladni. Az elején kicsit meggyűlt a bajom vele, főleg a lábjegyzetekkel, de egy pár oldal után már belerázódtam és faltam a sorokat. Nem szeretek összehasonlítgatni könyveket, de valahogy mindig Agatha Christie jut eszembe az írásmódról. :)
Nagyon tetszett a történet. Izgalmas, érdekes csavarok vannak benne. Sikerült többször meglepnie az Írónak. Nagyon szeretem a krimiket és itt ez a szál nagyon szépen érvényesült. Igazából, a romantikus címkét nem is igazán értem, ebből nem nagyon kaptunk, de nekem nem is hiányzott a történetből. 
Hatalmas gratuláció a szerzőnek azért a háttérmunkáért és kutatásért, ami ehhez a regényhez kellett. Rengeteg munka lehetett ennyi adatnak utána járni. Az pedig, ahogy összeszövi a tényeket, a saját fantáziájával, egyszerűen zseniális!
Milit és Emmát természetesen hamar megszerettem. Mili egy igencsak bátor lány, aki talán kissé túlságosan is szabadszájú. Időnként bajba is keveredik ezért a tulajdonságáért. :) Emma szöges ellentéte Milinek, de kétségtelen, hogy benne is van kurázsi. Mindig sikerül kivágnia magát a szorult helyzetéből. A két lány szemszögét felváltva követhetjük nyomon, de időben kisebb elcsúszással, amely a könyv végére szépen összeér.
A Báróval még hadilábon állok. Még nem tudom eldönteni, hogy kedvelem-e. Nagyszerű koponya, az biztos, de a gondolkodásmódján lenne mit csiszolni.
Agáta mamát is hamar megkedveltem, ahogy a villa többi lakóját is. 
A végén legszívesebben azonnal olvastam volna a 2. részt. 
Nagyon vártam a folytatást, amelyet sikerült megnyernem a Blogturné Klub játékán! ^^ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.